Friday, December 21, 2012

solstitiul de iarna

1. de acum acel minut care mareste ziua, va fi triumful meu asupra iernii si intunericului care vine fix la 16:30.

2. e vint, e ger, vin intr-un maxi-taxi cu usa defecta, asa ca mergem cu ea deschisa balabanind dupa cum ia curbele masina. sunt uimita ca nu ne vede nimeni, circulam asa in masina inghetata cu usa izbindu-se in limitele unei funii cu care e legata.

3. strig tare: florica lu matcas de la garvan, a venit?
o mogildeata infofolita intr-o berta imensa, striga la rindul ei de jos, de printre sacose: venit, venit.
[sunt adunate/ingramadite intr-un colt, fiindca s-a deschis un magazin profi si le-a gonit din fata scarilor]
vad ca de fapt ea vinde vin si numara, si inca o data, si trage concluzia: 300,000.
astept, si imi iau abonamentul la lapte, iau 2 sticle ca ma gindesc ca daca vremea e rea, nu o sa mearga bacul, si ea nu o sa aiba cu ce veni. dau 120,000 si florica striga dupa mine: daca merge bacu, a treia zi de craciun, vin.
ea vine joia, aduce lapte, brinza, smintina, oua. dar cu abonament.
imi place caimacul gros pe piine prajita cu un strop de sare. din cind in cind linge si jazz.

4. pe la 5:30 termin diversele treburi obligatorii, si doar ce-am pasit pragul bucatariei, ca jazz miauna imperativ. si miauna. ii dau drumul pe balcon, pe celalalt balcon, in baie... apoi se razgindeste si vrea in brate. toarce tare, si rastoarna capul spre spate aratindu-mi ca vrea scarpinata sub barbie. ridica labuta dreapta, si acolo vrea. se lungeste si sta sa cada, asa ca nu misc. se asigura ca particip si eu vorbesc cu ea si ma mir ce urechi reci are [pai, daca abia am bagat-o in casa de pe balcon unde sta intr-o cutie], isi freaca boticul de cutele minecii si gheruie treningul. parca i-am taiat ghearele, cind s-au facut iar ascutite ca niste cutite?

cind hotarasc sa calc, se urca dintr-un salt pe masa si se aseaza usor direct pe rufe, iar eu nu am cum sa misc fierul de calcat. cind o dau la o parte vine pe partea cealalta. in final, o iau in brate si calc rufele sarmanele de ele, cu mita in brate care se uita impasibila de parca chiar asa e normal.
cred ca intre urechiute i-au crescut 2 cornite!!

0 comments: