Sunday, September 1, 2013

black S E A

gasesc la iesirea de la serviciu, sa zic 15:30, in piata, la o taraba, un barbat bronzat, foarte gras cu miinile batatorite, mari, care vinde struguri.
ma uit, si vad ciorchini caraghiosi si suspecti: pe acelasi fir, boabe imense dar si bobite mici, cit o margica. il iau prin invaluire si intreb, ce soi sunt astia?
el zice: black S E A, adica black a stiut sa zica dar al doilea cuvint l-a zis fonetic, cum se scrie. eu: cum se scrie, S E A? da, zice el.
eu ma dau didactica: inseamna mare neagra si se zice asa.
el: stiu, mi-a mai zis cineva, care cred ca se pricepea.

ma uit la pret 2.5 lei, sub pretul pietei, si-l intreb, de ce? iar el raspunde: finca-s producator, altfel cum credeti?

intr-o ultima tentativa de apreciere il intreb de ce arata asa [intre timp am gustat si boabele sunt dulci si zemoase, iar simburele foarte mic nici nu se simte, poate nici nu este]:
- pai, tot cineva, care se pricepea cred, mi-a spus ca i-am stropit cind batea vintul, si de aia au iesit asa.

cumpar si plec. acasa constat ca sunt foarte buni!

 

0 comments: