Friday, September 3, 2010

anii 1966-1969

si uite-asa mi s-a facut de amintit. pentru simf, ca nu stiu ce i s-a parut ciudat 66-69.

gasesc in dulap, intr-0 epurare anuala, o scufita de a mea, care are deci 297 de ani. e atit de mica incit ii vine pe cap lui jazz, dar nu a vrut sa stea sa o pozez cu ea. plus ca a inceput sa-i roada capetele si m-am temut ca o sa o destrame. mami imi spunea ca aceasta scufita trebuie incriminata pentru urechea mea bleaga, fiindca vesnic o aveam pe afara. coafeza mea se jura ca nu e nimic adevarat.



din anii 1961-1962 am aceasta punguta lucrata de mami. e pe un material obisnuit, in punct romanesc. ani de zile am tinut in ea batiste.


in 66-69 la scoala generala aveam ore de lucru manual in timpul carora tot am facut dulceturi, clatite, impletituri, lucru de mina. apoi unele lucrari erau alese pentru expozitii de unde nu se mai intorceau.


a scapat aceasta punguta in puncte specifice artistice. e facuta de mina toata, de mine. in afara de florile de jos, care au fost facute de mami.














imi amintesc de ata in degrade-uri, moulinee-uri, gherghefe, ciuperca de tesut ciorapii, degetare, bie-uri...
ziceti drept, de cind nu ati cusut un nasture la o fata de perna?

6 comments:

CELLA said...

exact aseară "meditam" la pe unde-or fi "hăinuţele" că tare-aş tăia mînecile la "ceva" cu glugă să-i fac Snejinkuţului o jacheţică de toamnă:)

vic said...

aceste 3 lucruri sunt singurele care mi-au ramas din anii aceia, luati la gramada.

fa-i si apoi arata cu poze ce a iesit. dar la cita blana are oare e nevoie de hainuta? jazz nici iarna nu sta sub ceva, tot timpul pe: patura, pilota.

Olivia si Tudor said...

Ce frumoase sunt, mai ales punguta pentru batiste. Pe mine ma invatase Mamaie sa fac "musculite", care erau un fel de x-uri.
Cred ca Jazz arata perfect cu caciulita:)
Am cusut niste nasturi de curand. E placut sa repari lucrurile, chiar daca gasim usor sa le inlocuim cu chestii ieftine "made in China".

simf said...

vic, a fost o mare surpriza varsta, la tine, la blogul tau m-a atras un "ceva" care era si in mine. din acest motiv (si doar din acesta) aveam impresia ca anii ne sunt sensibili egali. dar ma bucur ca te-am provocat la acesta postare. imi place, mai vreau.
(nu-mi amintesc cand am cusut ultima data un nasture...)

vic said...

@olivia si tudor
chiar si in tineretea mea, serile de iarna le mai petreceam impletind.
dar sa cosi, artistic, e cu totul altceva.

da, si punguta care-ti place e in X, acela se numeste punct romanesc, si in general trebuie sa fie pe un patrat din tesatura materialului, asa ca trebuie sa numeri.

vic said...

@simf
si mie imi place cum scrii. nu stiu exact cum e cu virsta, conteaza doar cind vrem noi.