Friday, May 6, 2011

de ce se supara jazz

pentru rodica

intotdeauna inainte de a merge la doctor pentru deparazitare ma gindesc: ce-ar fi sa nu o duc? ea e o mitza de apartament, nu iese niciunde…[ca o paranteza, m-am opus mereu la vaccinul antirabic, sustinind si jurindu-ma la medic ca nu o sa o musc pe jazz niciodata]

dupa 1-2 zile insfac mitza si o duc, caci in mintea mea curajul in ceea ce priveste riscurile legate de jazz, e de scurta durata. eu sunt factorul purtator de microbi si toate sacosele pe care le aduc.

de cind e mare, jazz merge in cusca ei speciala fiindca e pericol in traffic. desi dau cusca cu apa parfumata, jazz o tine minte si nu vrea sa intre. se opune si cu fata si cu fundu. asa ca e bagata cu forta. pe drum miauna cit o tin plaminii, iar cind ajungem se trage in spatele cutiei si sta acolo fara sa miste. imi dau seama cit de tare urla dupa cum se uita toti la mine la semafor, desi am toate geamurile inchise, sa nu traga curentul asa comoara. cred ca ei zic in mintea lor, pai daca as avea eu asa o mitza as arunca-o pe geam… lasati-i, habar n-au ce zic.

la medic, misuna cateii, care toti au boli exagerate: sunt bolnavi de inima in ultimul hal – cum zice medicul, sunt batrini si isi duc cu greu picioarele din spate, au conjunctivite si alte alea ca-ti vine sa dai si sa fugi. urmeaza mitzele tinute in brate in prosop: labute smulse, ochi urdurosi, sfatul medicului sa le eutanasieze, consolarea ca va trai in 3 picioare, boli infioratoare cu pietre la rinichi… si miroase groaznic.

pun cutia pe masa dupa o asteptare de 1/2 de ora – ceea ce e mult pentru jazz care nu a miscat nu a mieunat, si medicul doreste relaxare; [adica, se da mare, cum dracu sa te relaxezi acolo?] deschidem usita si asteptam ca jazz sa iasa. pardon, poate in alta viata, asa ca ne unim eforturile si o scoatem. Imediat se catara in bratele mele. eu o string in pulovar, iar medicul ii baga pe git pastila pe care o inghite fara comentarii. aha, dar acasa cum face domnisoara? scuipa, vomita, fugareli prin casa, nervi, miorlaieli, zgirieturi.

apoi urmeaza Advantage pe incheietura gitului, diverse alte pipaieli si aprecieri si drumul invers: jazz intra imediat in cusca, o iau si plecam.

acasa, sterg bine cusca cu spirt dupa care o las deschisa.

Jazz o miroase si cerceteaza toata dupa amiaza, fara sa arate vreun sentiment de prietenie, iar eu nu-mi dau seama ce e in mintea ei.

o deparazitare este urmata de: interdictia de 24 de ore sa manevrezi pisica, nu pui mina pe ea, fiindca solutia se imprastie pe corp. jazz stie si ea, asa ca vrea tot timpul in brate, in pat, pe mine… refuzul o innebuneste. se linge crezind ca ajunge la solutie, saliveaza puternic.

o zi blana arata unsuroasa si urita, apoi isi revine. eu o puricesc si desi nu vad nimic, o caut tot timpul sa vad. ma gindesc ca poate a luat ceva chiar acolo, la medic.

de la pastila respectiva nu prea mai maninca, si eu o urmaresc daca vomita, cum face caca, pisu… nu se intimpla nimic deosebit la jazz, dar la alte pisici poate. datoria mea este sa observ, mai ales ca am constiinta incarcata, fiindca jazz maninca carne cruda si ficatel de pasare.

acum trebuie sa astept sa uite si sa se faca cald, sa-I fac si baie. dupa vreo 2 alte saptamini. O amenint cu asa ceva dimineata, cind se urca in chiuveta si o spal pe ochi, pe botic, pe urechiute, iar ea bea apa calda de pe miinile mele. dar ei la baie ii place, asa ca e o frumoasa si asteptata promisiune.

9 comments:

Teodora said...

O, ce de aventuri!

Ilie, cotoşmanul meu, a devenit tare sălbatic din pricina sperieturilor păţite când cu mersul la veterinar. Mai nou, când vine cineva la noi, se ascunde.
Jazz cum se comportă când ai musafiri?

simf said...

mereu mi s-a parut si periculos (risc sa faca boli diverse), si foarte stresant pentru un animal sa-l duci la veterinar. cand il aveam numai pe jinx, mai mergeam din cand in cand cu el, dar eram ca speriata de bombe; de el nu mai vorbesc. acum, cand avem sase dihanii, vine veterinarul acasa. ce-i drept, nici n-am avut probleme, ci a venit doar pentru vaccinuri (deparazitarile am invatat sa le facem noi), dar cusca de transport pentru pisici e o cutie interesanta in care se doarme cu savoare.

vic said...

@teodora
o sa scriu un post despre musafiri, ca aici nu e loc deloc :-)

vic said...

@simf
eu l-am intrebat pe medic de ce nu vine la domiciliu, cu abonament. si mi-a raspuns ca nu e rentabil.

l-am intrebat care ar fi pretul lui 'rentabil'? si a zis 800,000 lei. eu am ramas uluita, de ex la deparazitare eu am dat 300,000lei.

ca el sa vina cu abonament, lunar, asigurat, sa vada un pisi nu e suficient 300,000? bea o cafea, trage mitza de coada, ca poate n-are nika, nu e suficient?

in plus, stind in cartier de blocuri, ar fi multi pisi, si atunci ar avea destule abonamente fie pentru pisi/catei.

simf said...

vic, noi ne-am facut chiar amici cu veterinarul, initial ii plateam 30 lei pt deplasare, acum nu stiu cum face el ca la calcul mereu ne iese mai putin (il luam si-l ducem cu masina). in pitesti chiar sunt abonamente pt vizite la domiciliu, stiu ca si-n bucuresti.

Rodica said...

Vai,mulţumesc mult Vic pentru articol.Eu abia luni îi dau pastiluţa)abia a terminat tratamentul cu antibiotice şi injecţiile cu vitamine.Pastiluţa am primit-o pt acasă...Am sâ i-o dau când sunt acasă,pt a-i observa starea.
A doua zi de mers la veterinar,a mieunat din casă...m-a muşcat când îl ţineam la injecţie,dar apoi rapid mă pupa ţinând degetul cu lăbuţele.

Mirela P. said...

Ce impresionante sunt pisicutele noastre...Pe zi ce trece o iubim tot mai mult pe Serafina. Eu cumpar toate alea si i le administrez personal, e foate stresata la veterinar, ca jazz de altfel. Cat le iubim si cat merita ele asta. :P
Imbratisari!

Pisu said...

Mda...nu se compara nimic cu stresul de la veterinar. Pe mine ma tin 5 persoane acoperit ca sa imi dea o injectie si mai ales cand imi videaza glandele :D
in schimb in cusca nu miorlai foarte mult, mai nou intru aproape singur...nu ca in trecut cand labutele erau peste tot sa opreasca intrarea in cusca :D

Grişka said...

Eu sunt tare sălbatic, nu cred c-aş sta la veterinar - bipezii l-au chemat la noi acasă să-mi facă oarece vaccinuri. Şi după ce m-a-nţepat am fugit ca din puşcă! :D