Thursday, November 5, 2015

viata misterioasa a cartilor

am avut convingerea dintotdeauna ca atunci cind o carte vrea sa iti spuna ceva, iti rasare imperios in minte si cere atentie: mi se intimpla sa-mi amintesc brusc de cite o carte uitata de mult, sa doresc/trebuiasca sa o consult si ea sa nu fie pe unde cred eu, sa se ascunda. atunci incep sa o caut, in mine creste nerabdarea si treptat se instaleaza panica, unde o fi, o mai am, daca...

un prieten de departe imi cere doua carti, pe care i le cumpar de la anticariatul minerva din iasi, cu o comanda on line, foarte prompt onorata in doua zile prin posta romana. sunt doua carti vechi, aparute prin 1968-1970: cehov - un impresar sub divan si shalom alehem - halal de mine sunt orfan!

si de aici incepe povestea.
cartile au apartinut amindoua aceluiasi colectionar din iasi. 
pe mai multe pagini, mereu aceleasi, sunt stampilate cu BIBLIOTECA PERSONALA Dr. medic postelnicu g. dupa cum se prezinta nu par citite, eu stiu poate doar cehov. putin.
in volumul cehov gasesc pe o hirtiuta mica, scris inestetic de trei ori: rodica, rodica, rodica. am lasat totul la fel si am trimis-o.

cine a fost acest medic fara timp sa citeasca, cum a ajuns biblioteca lui la anticariat si cine a fost rodica. 
sunt sigura ca aceste carti vor sa-i spuna ceva acestui prieten al meu, asa ca ma retrag lasindu-l cu amintirile, iar eu purced curajoasa sa-l caut pe dr medic postelnicu, din acel iasi pe care l-am vazut prima data foarte tirziu in viata si pe care l-am iubit imediat cu tot ce-l definea, dar mai ales stradutele, casutele mici din periferie, parcurile si studentii lui, care nu erau ai mei, si care isi dadeau restantele. si clematitele care curgeau pe garduri.

0 comments: