Friday, June 17, 2016

intimplari din colivia mea

1. vremea nu foarte calda si ploioasa, a crescut florile, a pastrat verdele, a copt potrivit ciresele si visinele. pe balcon ardeiul a facut ardei, busuiocul si cimbrul au inflorit.
am plantat nemtoaice mici colorate.
cum a ajuns caldura la noi, jazz nu misca toata ziua, iar noaptea se joaca: trage, rupe, gheruie. inclusiv pe mine, ca-i o batausa fara pereche.
2. robi nu stie sa-si spuna numele asa ca zice obi, iar despre el vorbeste la persoana a treia. cam asa: cine a facut asta? obi.
nici numele meu nu stie sa-l spuna, ma striga ic.
dar spune foarte clar agud.
aseara dezbracat pina la briu, spala in chiuveta, la care ajunge cocotat pe scaunel. 'obi spala aici'.
si numara pina la sase, ca asa-i carticica de unde a invatat.
pe balcon gateste florile de la un kalanchoe galben - pe care l-a chelit - intr-o craticioara albastra cu capac, la cuptorul cu microunde, care de cind a aparut el a fost exilat pe balcon. stecherul il baga intr-un sertar, in rest stie exact ce trebuie sa faca.
problema vine la urma, cind ceea ce a gatit are pretentia sa fie mincat. si se mira ca nimeni nu maninca, dar nu insista prea tare. e suficient sa te prefaci si sa faci mnea, mnea, ce bun e!
3. jazz doarme din nou pe mina mea stinga, iar inima mea o zdruncina, dar ea nu spune nimic. labuta stinga o intinde pina pe git, si o simt moale si catifelata. cind ma uit la ea, observ ca ma urmareste printre pleoapele abia deschise.
seara cind ma uit la vreo emisiune sau film, atit cit am rabdare, sta cuminte in mijlocul camerei, si se uita pe hall, poate vin inamici pe acolo.
iar eu ii las lumina aprinsa ca sa-i vada pe toti. inamicii.


0 comments: