Friday, December 16, 2016

sa fiti fericiti!



In Vechiul Testament sunt 10 porunci.
Iisus Hristos a dat crestinilor alte 9 indemnuri, in chip de fericiri.
In fiecare fericire trebuie sa deosebim mai intii invatatura sau indemnul si apoi fericirea sau fagaduinta rasplatirii.

prin «Fericiri» se înţeleg cele nouă căi pe care creştinul trebuie să meargă pentru a ajunge la fericirea veşnică, sau cele nouă virtuţi prin care putem dobândi fericirea

"Fericiţi cei săraci cu duhul, că a lor este împărăţia cerurilor”
"Fericiţi cei ce plâng, că aceia se vor mângâia”
"Fericiţi cei blânzi, că aceia vor moşteni pământul"
"Fericiţi cei ce flămânzesc şi însetoşează de dreptate, că aceia se vor sătura
"Fericiţi cei milostivi, că aceia se vor milui
"Fericiţi cei curaţi cu inima, că aceia vor vedea pe Dumnezeu”
"Fericiţi făcătorii de pace, că aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema”
"Fericiţi cei prigoniţi pentru dreptate, că a lor este împărăţia cerurilor”
"Fericiţi veţi fi când vă vor ocarî şi vă vor prigoni şi vor zice tot cuvântul rău împotriva voastră, minţind din pricina Mea. Bucuraţi-vă şi va veseliţi, că plata voastră multă este în
ceruri, ca aşa au prigonit pe proorocii cei dinainte de voi"

5 comments:

cristina said...

Multumesc! Mi-a prins foarte bine.

vic said...

am inteles mai de multă vreme ca ai o latura religioasă pe care eu, spre regretul meu o incerc acum.

cristina said...

pai de ce regreti?

vic said...

am vrut sa scriu 'abia' acum.
atit de tirziu.

cristina said...

Aaa, pai sa nu crezi ca eu am fost dintotdeauna asa. Abia de vreo doi, trei ani si eu. Ma bucur ca macar acum, insa, caci aici se potriveste "mai bine mai tarziu decat niciodata".