Wednesday, June 17, 2015

aferim - sec XX

odata isi iese din titini si urla:
- ba porcule, tu esti tatar? eu sunt pus aicea de aia ma-ti? vreau sa vaz merticele!
dau cerga la o parte de pe porumb si scot merticu din boabe. el il ia, il rasuceste nitel, si gata!
il auz:
- dublu nu e...(tot asa, nu-s'cum dracu, zicea ca nu e) si pe urma iar: dublu se confisca!
acum eu ma uitam la el si-mi spuneam:"fi-mi-re-ai al dracului sa-mi fii, ca nu esti singur: ti-as da eu fisca! ti-as da codelie, nu fisca." si-i zic:
- cum confisca, domnule? fisca, nefisca, e asta dublu meu? e! atunci cum o sa-mi iai dumneata dublul meu? ei, comedia dracului! mina, miai caii, ca ne-apuca noaptea!
dar ce sa vezi, matei? iar urla la mine:
- ba, dublu e al tau, dar - mama ma-ti!- cine vinde cu el? eu? trebuia sa te duci cu el la primarie si sa-ti puna o stampila, pe cum ca e... bun. acuma, boule, ti l-am luat.

[o adunare linistita-marin preda]

cu un salt de la sec IX [aferim] la sec XX, cam prin aceeasi regiune de tara; argument pentru dialogul din aferim. ne place nu ne place, asta e!

0 comments: