Thursday, April 7, 2011

drumul lung si greu al fiecarei zile

nu am cultura religioasa, ceea ce reprezinta un real motiv ca in clipele de cumpana sa iau hotariri greu si mai ales sa-mi regasesc echilibrul si mai greu.
nu am incredere, nu am speranta, ma deprim usor si filozofia mea de viata este: un sut in fund, 2 pasi inapoi.
aseara suna la usa si la intrebarea mea racnita din biblioteca cine-i? primesc un raspuns pitigaiat georgiana! si ce vreti? am o invitatie pentru dumneavoastra. aha.
deschid usa si vad o domnisoara foarte tinara, georgiana adica si o venerabila doamna in baston, care-mi intind o invitatie tiparita cu verde, mult verde la o conferinta religioasa a bisericii penticostale.
nu ating foaia, le asigur ca sunt o persoana toleranta, dar ca am o religie pe care nu o practic, dar o am si ca as minti daca as promite ca vin.
georgiana intepata: bine ca aveti o religie.
aplombul mi-a facut-o antipatica, eu sunt o tipa levantina, cu protocolul la purtator.
insista sa iau invitatia si reafirm ca nu particip la astfel de manifestari, mai ales ca nu sunt in religia mea, la care primesc alt raspuns: Isus a murit pentru noi toti!

inchid usa ginditoare:
- nu am stiut niciodata exact cui ma adresez, eu spun Doamne Dumnezeule
- ma consider foarte neinsemnata si nu stiu daca Isus trebuia sa ma aiba in vedere cind a murit, dar am speranta ca incap si eu in imbratisarea larga a Acelui Dumnezeu pe care cu umilinta recunosc ca il chem doar cind mi-e greu. sper ca nu am zis nici o blasfemie.

11 comments:

simf said...

de cand ne-am mutat noi am scapat de astfel de "vizite", dar inainte consideram o incalcare a intimitatii faptul ca sunau la usa si le spuneam asta. mai adaugam ca "eu nu ucid copaci" pentru materiale tiparite de care nu am nevoie.
credinta ta e a ta, relatia ta cu Divinitatea e intima si nu trebuie explicata, judecata, apreciata. e numai intre tine si Ea.

tetris said...

Nashul meu de botez le-a zis unora care tot insistau sa mearga la o conferinta ca sa-L intalneasca pe Dumnezeu ca Dumnezeu e peste tot, daca e sa-L intalneasca nu-i nevoie sa mearga pana pe stadion, unde se tinea conferinta. Aseara o tanti cu un microfon predica ceva, la iesirea din metrou.
Problema e ca-s f insistenti, dar daca esti categoric, te lasa in pace

beausergent said...

eu nu cu zilele am probleme, ci cu nopţile şi cu dimineţile. noaptea mă confrunt cu toxinele psihice acumulate peste zi, neutralizate doar parţial. mă trezesc din somn covîrşit de neînţelegerile şi greutăţile zilei trecute şi, uneori, doar cu întoarcerea la divinitate pot adormi la loc. iar dimineaţa, ce să mai zic ... :) îmi revin abia când mă apropii de locul de muncă, după mersul plăcut în aer liber, până acolo... contează mult şi faptul că lucrez într-un... palat, şi nu într-o fabrică, sau mai ştiu eu ce bloc... :)

beausergent said...

în ceea ce priveşte protestantismul, chiar am probleme. când s-a născut cel mic, victor :), ne-am împrietenit, la maternitate, cu o familie a unui pastor protestant (calvinism puritan). phiiii!!! aproape că nici nu mai ştiu ce să mă fac. i-am explicat că am fost o vreme preşedintele ligii tineretului ortodox din localitate, dar asta pare să-l fi ambiţionat şi mai mult... :)

Olivia si Tudor said...

Credinta este ceva foarte intim, nu poate fi impus din afara. Este frumos cand cineva vrea sa impartaseasca lucrurile care ii fac bine, dar nu si cand nu te accepta in alteritatea ta.
Imi imaginez ca Dumnezeu ne cheama mai degraba cu tacerea. Cand reusesti sa stai in liniste si se mai potolesc si gandurile si simti doar ca existi si te simti mai in contact cu natura, cu florile, cu frunzele, cu vantul si alte creatii ale sale.
Din cate am mai citit eu, se spune ca Isus a venit/murit in primul rand pentru cei "neinsemnati" :)

vic said...

@simf
ceea ce-mi lipseste din cultura mea de fiecare zi e cum sa abordez aceasta relatie: de ex cind sunt coplesita ma gindesc ca bunul dumnezeu isi va intoarce capul cind va vedea ca strig dupa el la toate nimicurile, cind altii sunt mult mai necajiti.
sunt timida in aceasta relatie, sa-l chem sa-i spun ca sunt multumita sau sa-l chem sa-i spun ca sunt nefericita? nici una, nici alta?

vic said...

@tetris
nu cred ca nasul tau are dreptate decit dpdv personal, fiindca am inteles ca bunul dumnezeu vrea sa fie intermediat de casa lui si in casa lui.

asa cum se zice ca o pomana necitita si data de capul nostru, nu este primita.
divinitatea este totusi o entitate organizata.

vic said...

@beausergent
cred ca o educatie religioasa ne ajuta sa fim echilibrati.
in ceea ce priveste drumul din noapte spre a doua zi, sunt in masura sa fiu doar solidara fiindca sunt o insomniaca fara regrete. in timpul acesta care mi-a fost dat, ma gindesc.

vic said...

@beausergent
eu sunt o persoana toleranta, nu am nimic cu aceste culte, desi felul in care isi fac adepti contra avantajelor materiale, nu e chiar corect.
dar eu consider ca aceasta e un fel de ispita, rezista cine poate.

religia pe care o am mi-a fost data, nu m-am gindit vreodata la alta cu filozofie si comparatie, am sa o duc pina la capat. la fel si numele, si parintii, si destinul, si...

vic said...

@olivia

da? eu nu as fi vrut sa moara nimeni pentru mine, nu am pacate capitale, as fi preferat ca Isus sa fie vesnic printre noi, sa ne dea curajul sa traim fiecare zi.

nu cumva sunt oameni care zic asa: daca Isus a murit si pentru mine, in viata asta pot face orice, deja mi s-a dat aceasta varianta.

simf said...

vic, fa cum simti, din inima sa fie.