Wednesday, March 21, 2012

mi-au furat pisica! balconul lui chirila [2]

povestea a inceput acum 3 sapt cind dupa 9 dimineata am plecat la cumparaturi si credeam ca totul e in ordine acasa.
am revenit pe la 1 pm, si cind am deschis usa cu primele sacose, jazz nu era pe hall cu burtica in sus, dindu-se de-a dura. m-am gindit ca e in dulap si asteapta momentul sa ma sperie.

cind am adus al doilea rind de sacose, jazz tot nu era, asa ca am inceput sa o caut/strig. m-am ingrijorat. nu intelegeam unde poate sa se fi ascuns.

am plecat dupa apa minerala. si am intrat la ginduri.
am cautat peste tot, m-am gindit ca mi s-a strecurat pe linga picioare cind am plecat; am urcat si coborit etajele strigind-o si sunind pe la vecini sa intreb de ea. povestea devenea SF. am reconstituit revenirea in app si am cautat semnele unei intrari frauduloase care s-ar fi soldat cu furtul pisicii! mi-au furat pisica!

am cautat la parter, la baza blocului gindindu-ma ca a cazut de la fereasta, desi nu era nici una deschisa.
s-a facut ora 3 1/2, iar eu plingind, cu mintea ravasita, am plecat din nou pe scari sa intreb alti vecini daca au vazut ceva suspect. la chirila - deja l-am prezentat - usa era deschisa, si in timp ce eu ma apropiam imi sare in fata tinarul chirias: n-ati pierdut o pisica?
am ramas impietrita si am intrebat daca e moarta. el a zis ca nu, dar e sub dulap si nu vrea sa iasa. avea 2 telefoane, cite unul in fiecare mina.
cind m-am aplecat in fundul hall-ului, sub fundul dulapului, ochisorii albastri ai lui jazz straluceau. am scos-o, am cerut iertare, m-am scuzat, m-am bucurat ca e vie, ce mai vorba lunga - uitasem orele de spaima.

am stat o ora cu mitza in brate fiindca se tinea cu ghearele de mine, si in somnul de noapte inca a oftat si a scincit.

cum s-a intimplat? jazz a iesit pe balcon, desi pot sa jur ca nu-mi amintesc ca la 9 dimineata sa fi deschis usa si sa fi avut vreo treaba pe acolo.
dar fie, de pe balconul meu, pe bara la chirila si cum usa de la camera lor era deschisa, a intrat in casa.
s-au trezit cu mitza mea musafir.

o sapt a avut interdictie pe balcon, usa raminind inchisa. dar nu a folosit la nimic.

8 comments:

Olivia si Tudor said...

Ce intamplare! Pot numai sa imi imaginez prin ce ai trecut.
Cat reusesc sa ne umpla viata si animalutele, ca niste prieteni adevarati, iar cand ceva nu e in regula te simti ca si cum ai pierde echilibrul pe o sarma la inaltime.

vic said...

mda, o vreme nici nu am putut sa povestesc ce s-a intimplat.
iar jazz a mieunat in fata usii de la balcon cu orele, inversunata, pe toate tonurile.

simf said...

la apartament fiind, cand s-a facut anveloparea blocului, jinx evada si pleca pe schele la plimbare; la vecinii de deasupra era tratat cu boabe de pisici mofturoase, sprot afumat si peste crud, la cei de alaturi - cu smantana, branza dulce si carnituri crude.
la inceput innebuneam de grija, apoi ii intrebam pe vecini la cine a ajuns musiu in vizita. dupa ce au disparut schelele, avea tendinta sa iasa pe usa si sa mearga la aceiasi vecini. asta dupa ce o data a sarit de pe balcon - et 1.
ma tem ca jazz, odata ce-a deschis cutia pandorei, o sa tot plece in vizita.

vic said...

@simf
o sa ma uit de jos, sa vad cam pe unde ar putea sa-si extinda explorarile.
e foarte periculos daca ar cadea, s-ar sfisia in stilpi si copaci cioturosi.
de aceea eu am crezut ca a murit.

Rodica said...

aş vrea să spun 'mi-nu-nat', dar nu se cuvine....

Anonymous said...

Of, ar fi de ris, daca nu e cam de plins...
Da' dl. Chirila are un nume chiar de roman, sa stii, da bine la auz, nu stiu cum.

O dau anonima si semnez,
Steluta.

vic said...

@rodica
acum mi-a trecut, ei i-a trecut a doua zi, dar e greu de reprodus ce mi-a trecut atunci prin minte si cum m-a adus la disperare acest ghem de blana obraznic si cu coada vilvoi.

vic said...

@steluta
chirila si huhulea sunt 2 vecini de pomina: chirila mi-e vecin de etaj pe orizontala, huhulea mi-e vecin pe verticala, la parter.

cind o cert pe jazz mereu o amenint ca o sa ajunga la huhulea.
cu ocazia cautarii lui jazz la parter am descoperit cit de murdar e sub geamul lui huhulea, mizerie de-a dreptul.