Friday, September 28, 2012

sa dregem...

de-a lungul timpului am zis ca o sa scriu: manualul punatorului de termopane, manualul punatorului de centrala de apartament...
acum ar trebui sa pregatesc manualul punatorului de umar la reamenajarea unui apartament de bloc comunist.
reamenajare e un fel de alint, se cheama cum sa faci dintr-un rahat bici si sa si pocneasca.

nu stiu altii cum sunt, dar eu si cind cumpar o priza am frisoane. cum, ce fel, tine la curent de...simpla de forta, colorata, cu sistem de siguranta. si fac un research de o saptamina. de aceea, am decis ca lipsesc manuale cu fel de fel de informatii utile.

orice apartament care se respecta trebuie reamenajat incepind... cu tabloul electric!
chiar asa, tabloul cu vechile patroane cu lita, pe care scrie 6A sau 16A a fost inlocuit cu unul micut cu un geam transparent, cu sigurante automate. fleosc, fleosc. evident sunt si pagube colaterale, soneria cu triluri de pe alaturi a cazut secerata de estetic/design si acum ciriie ceva straniu. noroc de jazz ca sare ca arsa, altfel nu as sti ca a sunat cineva la usa. usa care are si ea de acum o poveste.
in spatele tabloului a ramas un ditamai craterul spre bucuria zidarului, care desi il somez zilnic sa acopere, nu vrea zice ca la urma. si ride.
firele de forta din cupru trase prin tuburi izolatoare au ramas fiindca ele alimenteaza masina de spalat, la 16A si o alta priza in care am avut un geyser [instant] in vremuri de restriste.

sa mai spun cum arata electricianul autorizat care a facut aceasta transformare: s-a schimbat intr-o salopeta, pe mijloc si-a incins un briu cu buzunarase, in fiecare avind fel de fel de chestii importante, si-a pus manusi iar pe frunte avea o lampita ca minerii, caci atunci cind a dat jos panoul am ramas in bezna.
a lucrat doar in interior, nu s-a dus si pe casa scarii sa scoata vreo siguranta, deci banuiesc ca a lucrat sub tensiune.
nici acum nu mi-a scazut admiratia, am ramas uite asa, impresionata.
cine are nevoie de programatori? niciodata cind am inceput sa lucrez nu a ramas audienta cu gura cascata asa cum am ramas eu in fata electricianului.

1 comments:

beausergent said...

"nu a ramas audienta cu gura cascata". probabil lucrezi într-o companie de programatori. eu, în primărie, impresionez şi când aliniez paragrafe în word. cealaltă faţă a medaliei e că aşteptările devin exagerate şi lumea se aşteaptă să ştiu ce se ascunde îndărătul oricărui buton. degeaba le fac analogii de genul: "ştii să scrii? ce-am scris eu pe bileţelul ăsta pe care-l ţin cu faţa în jos?" nu acceptă. eu trebuie să cunosc scriptul din spatele oricărui buton, numai pentru că şi eu ştiu să scriu scripturi. în privinţa meseriaşilor am şi eu un respect mistic faţă de ei. deşi, când e o vorba de gândit out-side-the-box, trebuie să-i ajuţi tu cu idei. ceea ce nu mi se pare o scădere. e normal să fie aşa.