Tuesday, September 4, 2012

sighisoara [2]

am avut aceasta senzatie in citeva orase prin care am trecut, cum ca ele nu ne apartin noua sau lor, ca sunt valori universale si ca umanitatea si-ar pierde istoria fara ele.

nu ai ce cumpara ca suvenir din sighisoara, decit poate niste obiecte ciudate dintr-un anticariat, care cred ca au apartinut unor persoane scapatate care-si scot la mezat argintaria si mostenirea din pod a familiei. tot ce e aici expus gasesti si la bran si la... si la... daca treci pe stradutele strimte si casele colorate, chiar ca nu ai de ce sa-ti doresti un stegulet sau o masca cu vampiri.

sighisoara a fost un oras al mesterilor care faceau si vindeau/schimbau, si care erau ca toata regiunea, puternic organizati si respectati. de aceea partea de aparare a cazut in sarcina breslelor din oras, care nu s-au dat in laturi, ba chiar au fost onorati sa construiasca turnuri si sa stea de paza daca a fost nevoie. astfel de marturii mai gasim pastrate si la biserica neagra din brasov.

azi sighisoara e o bijuterie, insuficient restaurata dar o bujuterie pe care o mostenesti de la o ruda pe care o uitasesi si pe care vrei sa o porti la rever, iubind-o.

UPDATE
simf are o informatie pretioasa:
turnul cu ceas: de fiecare data cand am mai fost acolo aveau insigne si cu stema sighisoarei, si cu steagul sau stema romaniei.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 comments:

simf said...

(eu mi-am luat o insigna cu stema orasului. insigna e facuta profi, la monetaria statului, din alama si email. o iubesc). sighisoara si herculane sunt doua colturi de rai unde as merge oricand.

vic said...

ei, astept sa o postezi, sa o vad si eu.
daca e facuta profi, fa-i publicitate, sa o cumpere si altii. norocoas-o.

simf said...

vic, e cumparata din turnul cu ceas. de fiecare data cand am mai fost acolo aveau insigne si cu stema sighisoarei, si cu steagul sau stema romaniei. numai ca-s piperate la pret. (dar tot mi-am luat si un steag la care saliveaza oarescare politicieni cand il port pe vesta din piele neagra)