Friday, July 10, 2015

ocazionistii

ca nu vreau sa le zic academic oportunisti, sunt acea speta profitoare nu pe prostia noastra cum cred ei, ci pe indulgenta si lehameteala noastra.
cind o vinzatoare enunta, luati e perfect, si eu am cumparat sau si eu am acasa tot din asta, spera ca s-a ivit ocazia. e una dintre situatiile cel mai putin paguboase, fiindca ne-au crescut antenele si gradul de informare, asa ca nu ne sfiim sa refuzam.

mai greu e cu rudele, cunostintele, prietenii desi unii s-ar jura ca nu au astfel de prieteni.
sunt acei oameni care-ti avanseaza oferte prin care ai crede ca tu esti cel cistigat - isi creaza ocazii: nu vrei sa mergem impreuna la statiune? stau eu cu pisica cit esti tu plecata! iti cumpar si tie cind ma duc, iti dau eu peste cind prinde sotul meu... in rastimpul care trece nici nu mai auzi de ei.
te suna doar cind trebuie sa reinnoiesti RCA-ul si, ce sa vezi, tocmai la el l-ai facut, si ce voce de milog are, ai putea zice chiar ca iti este recunoscator, fiindca stie ca in alta parte ar fi fost mai ieftin!
si tot asa, nu vreau sa insir toate exemplele fiindca sunt amarita.

dar, as vrea sa dau un sens peiorativ la maxim acestui cuvint: ocazionisti.

1 comments:

Simona Fusaru said...

eu le spun piscotari, isi vand cuvantul pe-un piscot.