Tuesday, January 5, 2010

concertul de anul nou de la viena

toti oamenii la care tin se uita in prima zi a anului, la 12:15 fix la tv la concertul filarmonicii din viena. sau asculta la radio. oricum ne-am duce altfel vietile, stiu sigur ca acela e timpul care ne leaga indestructibil. [ca si cum am sta in jurul unei mese rotunde neaparat tinindu-ne de miini si facind vraji]
lasam balta orice si pentru o ora ascultam muzica strauss, dar nu numai. am uitat de cind fac/facem asta, dar acum la repezeala:
- mi-o amintesc pe sofia loren si imensele perle pe care le purta la git [la fel ca imensii si minunatii ei ochi]
- anul in care herbert von karajan a invitat pentru un fragment din liliacul, o interpreta de culoare, nu-mi mai amintesc cine era, si careia la prezentare i-a pupat mina. dar imi amintesc linistea asurzitoare din sala care a inghetat
- ani la rind cind sala mi se parea plina doar cu asiatici, atit erau de multi, iar o femeie imbracata in chimonou era frumoasa ca o fotografie

anul acesta am fost dezamagita pentru prima data, un dirijor prea batrin, georges pretre si un concert fara chichirez, sustinut parca pentru a bifa evenimentul.

dar,
minunate costumele valentino, nu stiu ce altceva s-ar mai putea inventa dupa asta
si,
minunate acele modeste margarete albe, strecurate in opulentele aranjamente florale de san-remo in care faceau legea crinii, orhideele sau floarea pasiunii, rosie ca focul.

intr-o mica pauza nelaloculei de altfel, prezentatoarea ne-a invitat sa ne facem rezervari deja pe anul 2011, care au inceput, pe internet.

si ca sa consolez momentul, va mai amintiti de pavarotti si che faro senza euridice? va spuneam ca e perfectiunea. ei bine, iata perfectiunea din a doua zi a facerii ei, tot cu gluck [sgambatti] si, de data asta rachmaninov.

3 comments:

Belle de Jour said...

:)
Lui vic ii plac lucrurile linistitoare
si stie sa vada
mp3-urile respective sunt cu Pavarotti
:)

vic said...

multumesc.

numai ca anul asta nu prea are semne ca va fi linistit, ceea ce mi-as fi dorit. pentru mine.

Belle de Jour said...

mda
vad si eu asta in jurul meu.