Wednesday, February 15, 2012

te uita, zapada-i cit gardul

1. calc rufe spalate si uscate in secvente scurte; jazz se infiinteaza fiindca e rostul ei sa se urce in virful stivei de cearsafuri si sa stea pe caldura.
dar imi arata ce mai face ea: se cocoata pe pervaz printr-un salt direct printre lamele jaluzelei si sta la geam. o vreme.
eu ma tot mir cum de-a nimerit.

imediat amenajez un scaun, o masa si o cutie, o scara spre fereastra rivnita, iar pe pervaz pun un fular gros.
jazz nu-mi da nici o atentie. nu era vorba despre ea in actiunea anterioara, flutura coada din virful cearsafurilor.

2. vad un reportaj cu o familie de batrini cu casa inecata in zapada, la care echipa a si dormit peste noapte la -4 grade. batrini, dar nu neputinciosi.
intr-o camera au bagat de-a valma gaini si rate, iar trecind prin podul casei ajungeau in grajd la o vaca si un cal care erau si ei bine, rontaiau. frig ca la pol.
in sfirsit, un reportaj cu oameni normali, batrini si urgisiti de natura, dar invirtindu-se plini de griji in jurul casei prin niste tuneluri de vreo jumatate de metru latime.
dinspre batrinul ala cu obrajii rosii spre stacojiu de ger, a razbatut si un umor ca un graunte de lumina: nora a dat telefon si le-a spus sa care zapada cu caruta: da' unde-i caruta?
fiindca tocmai v-am spus ei erau in virful pomilor, iar de jur imprejur alb.

ulterior am gasit in media referinte:
http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/acum-inteleg-de-ce-plang-toti-oamenii-de-aici-reportaj-emotionant-de-la-10-metri-sub-zapada.html

3. oamenii sunt cu nervii la pamint, iar eu am febra musculara: la miini de la deszapezit masina, la picioare de la mersul prin zapada mare, pe cind deschid pirtie la ora 6:45 dimineata la minus 15 grade.

5 comments:

cristina said...

batranul ala are o figura speciala, parca ar fi ion creanga. mi-e mila de noi, oamenii, dar mai mila imi e de animale.

vic said...

cu cita duiosie vorbea de animale, iar zurbagioaicele de rate si gaini faceau mama zarvei.
iar cind a ajuns la vaca si cal i s-au umezit ochii.
miini noduroase si umflate.

m-a emotionat demnitatea lor.
cind a zis: pai pe unde o fi caruta, de la vreo 4-5m inaltime, am ris cu lacrimi.

vic said...

eco zici?
terfeloage au ajung acele carti.
citite si rascitite.

Anonymous said...

Romanii supravietuiesc...e de lauda si in acelasi timp de plins pentru ca ei nu au o viata...ei doar suprevietuiesc, sunt deasupra sau dedesuptul vietii normale
C.G.

vic said...

asa este, ai perfecta dreptate.
cu accent ca mai mult sub decit deasupra.