Wednesday, September 23, 2015

cele 10 carti ale copilariei...

simonei:

Considerând copilăria așa, până pe la 12 ani, de-a valma, cum mi-au venit în minte:

Micul prinț
Aventurile lui Til Buhoglindă
Alice în Țara Minunilor/în Țara Oglinzilor
Zânele din Valea Cerbului
Poveste valahă
Peter Pan
Mary Poppins
Povești cu zâne
Similda și lupta cu piticii nani
Legendele Olimpului
1001 de nopți
Iliada. Odiseea. Eneida (repovestite)
Basmele lui Colin
Mark Twain, Karl May, Jules Verne, Charles Dickens
Hogaș – Pe drumuri de munte

mele:

al. mitru -  din marile legende ale lumii, 1963
c. collodi - pinocchio, 1962 ilustratii eugen taru
i. creanga - amintiri din copilarie, 1959 ilustratii eugen taru
h.b-stowe - coliba unchiului tom, 1960
i.al. bratescu-voinesti - intuneric si lumina, 1957
h. malot - singur pe lume, 1961
g. rodari - aventurile lui cepelica
fratii grimm - povesti
r.e.raspe - aventurile baronului munchhausen

atit mi-am amintit, si in afara de ultimele 3 carti, le am si acum.
am specificat anii pentru ca sunt si ei o parte de istorie.
si ce minunate sunt ilustratiile lui eugen taru!

cristinei: 

Eu chiar 10 carti din copilarie nu pot sa insir, dar voi incerca sa le spun pe cele care mi-au marcat existenta:

1. Moș Bărbuță, înțeleptul piticel - carte pe care o iubeam nespus pe la 3 ani, pentru poze cu piticelul colorat și peripețiile lui. Ca sa nu ma mai rog de mama mereu sa-mi citeasca, am învățat, literă cu literă, să citesc singură. La 4 ani o citeam și o înțelegeam singură. Ii rămân veșnic recunoscatoare.
2. Baietii din strada Pal - M. Ferenc, o carte care mi-a frant inima,
3. Cuore, inima de copil
4. Povesti nemuritoare
5. Winnetou si cam tot ce puteam gasi la vremea aceea de Karl May.

1 comments:

cristina said...

Eu chiar 10 carti din copilarie nu pot sa insir, dar voi incerca sa le spun pe cele care mi-au marcat existenta:
1. Moș Bărbuță, înțeleptul piticel - carte pe care o iubeam nespus pe la 3 ani, pentru poze cu piticelul colorat și peripețiile lui. Ca sa nu ma mai rog de mama mereu sa-mi citeasca, am învățat, literă cu literă, să citesc singură. La 4 ani o citeam și o înțelegeam singură. Ii rămân veșnic recunoscatoare.
2. Baietii din strada Pal - M. Ferenc, o carte care mi-a frant inima,
3. Cuore, inima de copil
4. Povesti nemuritoare
5. Winnetou si cam tot ce puteam gasi la vremea aceea de Karl May.
Pentru ca am vrut sa caut poze cu cartile, am facut un periplu plin de nostalgie pe net. Am petrecut, cu aceasta ocazie, cateva minute placute si iti multumesc pentru ocazie.