Monday, June 7, 2010

americanii

americanii,
sunt acei oameni care lui PI=3.14 ii spun pai.

8 comments:

simf said...

pai, e ca un fel de placinta pentru ei?!:)

vic said...

asa cred.

beausergent said...

n-am inteles niciodata cum de matematica se incadrează in stiintele naturii. mi-l inchipui pe pitagora, copil, venind acasa bucuros: - tată, tată am descoperit cât e radical din minus unu!- da! chiar? unde! - lângă izvorul de sub nuc. - şi, nu mă mai ţine... cât e? - i! - extraordinar! cum de nu mi-am dat seama. Şi veacurile care vor fi venit îi vor fi dat dreptate!
Chiar. Americanii când spun I se gândesc cât sunt de aproape de radical din minus unu?

beausergent said...

cred că nici nu-şi imaginează ce fiinţe complexe sunt!

vic said...

@beausergent

e invers: natura a fost modelata dupa reguli matematice. a se vedea raportul de aur, simetrii.
in acest punct pierdem noi timp, crezind invers.

nu la asta se gindesc;
se gindesc ce sa-i spuna serifului, de ce l-a impuscat.
ca la ei asa e, first shut, then...

vic said...

limba

vic said...

sa-ti spun invatatura mea de baza de la americani, dintr-un film:
era un tip pedant care-l tot apostrofa pe mafiot cum se vorbeste corect.

la care asta i-a raspuns, ca daca se intelege ce a vrut, restul nu conteaza.

apoi n-am mai avut complexe si retineri in nici o lima: daca ma fac inteleasa, conjugarea nu mai conteaza. experimenteaza asta in franceza, la optative.

beausergent said...

e OK când preopinentul înţelege ce i-ai spus, cu condiţia să nu înţeleagă altceva. când, în 1990, abundau vizitele delegatiilor străine in Romania, arădenii au întâmpinat o delegaţie maghiară cu un banner pe care traduseseră mot-a-mot "Bine aţi venit!". Problema era că în limba maghiară există o expresie consacrată pentru acest tip de întâmpinare. Ce au putut intelege oaspetii (pe limba lor) a fost: "No, bine c-aţi venit!" (în sensul de "numai voi mai lipseaţi!"). Un exemplu amuzant despre bruiajele între emiţător şi receptor, când informaţia este înecată în zgomot (în cazul acesta, înecată în hohote de râs!)