Friday, March 11, 2011

vineri, in post

foaie verde trompetzica,
cum se face carcalete?

mda, intrebarea este serioasa, asa ca va rog sa veniti cu retete personale sau sa iscoditi prin traditii si sa pohtiti din nou aici si sa le impartasiti.
cum mi-am adus aminte de carcalete?
la euforiaTV, este o emisie cu un negru foarte mester in grill. dar ce negru, dar ce miini are! negre pe o parte, albe pe cealalta, alerte, manichiurate, curate [tot timpul incheie paragraful cu: si acum ma spal pe miini], fascinante. cu ele separa galbenusul de albus, freaca mirodeniile, alege lemnele si esentele pentru grill...
ei, sa nu pierd sirul, el a pregatit carcalete pentru o intilnire cu prietenii, cu meniu mexican: vin rosu, suc de portocale, felii de limes si apa minerala acidulata. totul racit, ohoooo, foarte bine.

mi-am adus aminte ca in copilarie, beam carcalete la o matusa, la care cind ne stringeam la masa mincam salata dintr-un lighean mare, iar fripturile veneau in valuri imense, pantagruelice - un fel de panait istrate.
si evident ca nu-mi amintesc cum se facea.
exact brailitza, panait istrati.
si totusi, cum se face un carcalete?

0 comments: