Tuesday, August 25, 2009

leapsa pe poezie

[de la belle de jour]

1. Care a fost prima poezie citită?
nu-mi amintesc, si zau ca m-am straduit.

2. Care a fost ultima poezie citită?
borges, un saxon.
e aia cu: purta in el cuvinte esentiale...
[acum o luna, poate doua]

3. Ai scris vreodata o poezie? Daca da, ce ai facut cu ea?
prima mea poezie a fost de sorginte civica si educativa:
un baiat cu numele jenel
nu voia sa-nvete nici de fel
dar intr-o zi a ramas corigent
si apoi repetent.

am vrut sa o trimit la o revista, si am dat scrisoarea mamei sa o puna la posta. dupa o vreme mi-am descoperit scrisoarea aruncata pe dulap. cam jenant, neh?
de atunci, am mai scris si inca mai scriu cind sunt intoarsa in mine. ele incep cu My Lord...
nu fac nimic cu ele.

4. Cum arata pentru tine top 10 al poeziilor?

- odysseas elytis - selenei din mytilene, de ex
doar eu pe trepte ca gonit plingeam
si te rugam: ia-ma hai ia-ma in brate
si mingiie-ma ca m-am nascut

- francesco petrarca - cantonierul
in traducerea etei boeriu, la rindul ei o mare poetesa...

- borges, ah da, si borges.

6 comments:

Belle de Jour said...

:)
Multumesc. Nu stiu multa lume careia sa ii placa elytis.
Vineri nu am uitat ce am de facut-targul de ceai este la Muzeul Sutu, este cu expozitie si cu vanzare. Asa ca am sa fac fotografii cat am sa pot. Le pun on-line. De cumparat nu stiu daca am sa cumpar ceva-sa vad ce "materiale" gasesc.
Salutari lui Jazz-acum ca s-a mai racorit cred ca este si ea mai linistita.
O zi foarte buna :)

vic said...

de-a lungul vietii mele preferintele mi s-au schimbat nu numai in poezie dar si in muzica.
in tinerete brahms, paganini, chopin, schumann.

de vreo 20 de ani sunt stabila pe beeth si bach. au loc insa si restul.

poti sa te uiti si la cafea? :-)

jazz va saluta din brate de la mine, unde sta cit pot eu sa rabd. si din 2 rafturi de biblioteca care s-au eliberat si ea crede ca-s de joaca.

Belle de Jour said...

:)
da stiu...si la mine. poate ca primele locuri nu, dar ierarhiile inferioare intotdeauna sufera modificari. este normal-tine de invatarea continua, mereu te schimbi si tu
multumesc pentru ierarhii. si poezii
si o zi buna
Sakura este cam amarat-nu stiu ce are. Cred ca s-a saturat de stat in casa. In biblioteca jos am pus cutii cu cd-uri, dvd-uri si ceaiuri. Are un obicei ingrozitor de a "scarmana" cotoarele cartilor cu ghiarele, asa ca am pus niste oribilitati de plastic dar lucioase. Cum nu se urca pe mobila la treptele superioare de biblioteca sunt asigurata. Dar nu am ce sa ii fac. E pisicul meu si, implicit, responsabilitatea mea.
Vineri merg la targ. :)

vic said...

e apatic? si jazz are astfel de perioade, cred ca se satura de mine dar si de stat in casa.

iti inchipui ce ar fi in casa daca i-ai aduce un compagnion?
adica, o casa cu 2 pisoi? mitzoi?

Belle de Jour said...

da e apatic si plictisit. se mai inampla. nu este un pisic jucaus, chiar e mizantrop dar are perioade in care e chiar uracios. nu pot sa aduc o pisica-la tine este mult mai usor pentru ca este pisica, o "ea", la mine fiind cotoi nu ar fi de trait in casa-stau totusi la bloc. daca aveam casa cu gradina as fi luat o familie de birmani, am vazut ca asa traiesc ei fericiti 9si sunt efectiv fericiti ca niste oameni in cuplu) dar in apartament de bloc ar fi un infern pentru ei si un infern pentru noi. deci...plictiseala.
sper ca iti place sallinger si e.a poe (nu poezia ci proza)-cred ca ajunge intr-o saptamana
o zi perfecta lui Vic si lui Jazz

vic said...

eu pot sa intru in leapsa pe carti? as dori sa-ti trimit si eu ceva, care imi place mie mult.
de aceea vrea sa-ti trimit.

adresa pe email?